dimecres, 3 de novembre del 2010

Ser notícia és casualitat o estratègia?


Aquest és el títol del seminari de comunicació que va tenir lloc el passat 20 d'octubre al Museu de Lleida, organitzat pel Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) en col·laboració amb els Serveis Territorials de Cultura i Mitjans de Comunicació. L'objectiu: conèixer els mitjans per a una bona gestió de la comunicació cultural.

Cristina Salvador, directora de l'empresa de comunicació A Portada va dir que cal tenir una estratègia global de comunicació per tenir una presència continuada als mitjans. I que és necessari conèixer aquests mitjans per a una bona gestió de la comunicació cultural. També, que hem de buscar un posicionament únic, és a dir, intentar destacar en allò que ens fa únics com a producte. Per tot això, és bàsic un bon pla de comunicació. Tots ho sabem, però a vegades és difícil de dur a terme.

A l'hora de tractar amb els mitjans, per exemple, a través de les notes de premsa, la primera impressió és molt important. També és molt important la cadència de la comunicació i conèixer bé els periodistes. I segons la Cristina, el que marca avui la diferència a nivell comunicació són les emocions, les que arriben al cor.

En resum, una interessant jornada, que va acabar amb una taula rodona amb cinc periodistes lleidatans, que van respondre les preguntes dels assistents.