El passat 30 de gener, dos mesos justos després de la seva inauguració, el Museu de Lleida es va presentar en societat a FITUR, la fira de turisme de Madrid. Totes les institucions que formen part del Consorci hi van estar presents. Lleida va presentar la seva oferta turística i el Museu era una de les novetats en matèria de turisme cultural. Vam poder tornar a veure el magnífic audiovisual de Carles Porta, estrenat el dia de la inauguració. I vam degustar aperitius lleidatans de la mà de l'Escola d'Hoteleria i Turisme de Lleida.
La veritat és que no vam tenir temps de fer gairebé res. Quan vam arribar al recinte firal, després d'un viatge en taxi bastant 'friki', acabaven d'arribar (també és casualitat) els Reis i la resta d'autoritats que inauguraven el certamen. Aglomeracions de gent, corredisses... i nosaltres buscant el pavelló on hi havia l'estand de Catalunya. Després de l'acte de presentació del Museu, vam haver de tornar a correr per anar fins a l'hotel on se celebrava el dinar. I després de dinar (molt bé), tornavem a agafar un taxi (més normal, aquest cop), que ens portava a Atocha.
Coses de FITUR que ens van cridar l'atenció (de lo poc que vam poder veure): la gent...molta...de tot arreu; les disfresses (serà que enguany Carnestoltes és ja mateix), sobretot unes noies que anaven vestides de musclos; alguns famosos (casposets, tot s'ha de dir); targetes per anar a tot arreu, fins i tot al lavabo; ah, i el rei tampoc és tan alt!!
1 comentari:
Leo que habéis ido a FITUR a presentar el Museo. ¿Con qué objetivo? No será para atraer turismo porque lo primero que hay que hacer es quitarse la barretina de vez en cuando. No digo todos los días pero de vez en cuando. Ese es el primer paso para atraer visitantes al museo y de paso hacer promoción de la ciudad. De lo contrario estáis mejor ahí sentados y ahorramos impuestos a los ciudadanos.
Mi comentario viene de una visita que hice recientemente al Museo en abril. La sorpresa fue mayúscula cuando vi que toda la información del Museo: leyendas, videos, material de venta en la tienda están exclusivamente en catalán. ¿Pero a qué público queréis llegar? ¿Así pensáis atraer visitantes? No se si sabéis que a lo mejor hay turistas aragoneses, madrileños, vascos o incluso catalanes que no saben catalán y que les gustaría enterarse de algo. Y por si no sabéis, al norte de la barretina, hay unos señores que hablan francés y que hay un idioma que se llama inglés al que se suelen traducir muchas informaciones en los museos importantes.
Así que chicos, el año que viene ahorraros el dinero de ir a FITUR y daros una vueltita por algún museo, por ejemplo País Vasco, y veréis que al menos tienen la información en 3 idiomas y audio guías en varios idiomas.
Espero que este comentario lo toméis, como sugerencia de mejora, que de todo se aprende. Antonio.
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